stenålderskost

Välkommen till min blogg! Jag äter enligt stenålderskosten för att förbättra min hy, och här tipsar jag om maträtter som är (mer eller mindre) 'tillåtna' enligt dieten. Jag skulle nog inte rekommendera någon att följa mina tips slaviskt, då jag inte är dietist eller expert inom området på något sätt. Men låt dig gärna inspireras! Och lämna gärna en kommentar eller två!

Utvärdering vecka 2 - mål vecka 3

Publicerad 2013-01-20 11:12:00 i Utvärdering - mål,

Även andra veckan har gått bra. Jag är stolt över att kunna säga att jag inte har fuskat med maten en enda gång!  Det har uppkommit flera situationer då jag har lockats att äta annat än stenålderskost, men min självdisciplin har vunnit kampen alla gånger.
 
I torsdags var det filmkväll med ett gäng kompisar och som vanligt fanns det godis, chips, läsk och en massa olika sorters kakor. Och så äpplena som jag tog med, och som jag höll mig till hela kvällen. I fredags skrev jag tenta i sex timmar, och hade laddat med nötter, frukt och vatten istället för godis och läsk som många andra tar med sig. Efter tentan gick vi ut och åt på restaurang, och då valde jag en räksallad. Avstod från brödet och dressingen som serverades till och njöt istället av räkorna och grönsakerna. Ja, detta var några exempel på hur jag har lyckats i situationer då det har varit lätt att falla dit. 
 
En sak jag är mindre nöjd med är intaget av nötter. Det har blivit lite för mycket av den varan de senaste dagarna. Igår åt jag ju som tidigare nämnt så mycket nötter att jag varken orkade äta lunch eller middag. Nötter har visserligen många fördelar, men de innehåller onekligen många kalorier. 
 
Hur har det gått med de mål jag satte upp för veckan då?
  • Inte dricka någon lightläsk alls: CHECK!
  • Byta ut en del av frukten jag äter mot grönsaker: På den här punkten har jag inte lyckats helt, men några gånger har jag tänkt på det och tagit grönsaker till mellis istället för frukt.
Mål för veckan som kommer:
  • Byta ut frukt mot grönsaker i högre grad.
  • Äta färre nötter.
Nu kör vi, vecka 3!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela