stenålderskost

Välkommen till min blogg! Jag äter enligt stenålderskosten för att förbättra min hy, och här tipsar jag om maträtter som är (mer eller mindre) 'tillåtna' enligt dieten. Jag skulle nog inte rekommendera någon att följa mina tips slaviskt, då jag inte är dietist eller expert inom området på något sätt. Men låt dig gärna inspireras! Och lämna gärna en kommentar eller två!

Mätt på nötter

Publicerad 2013-01-19 19:57:03 i Allmänt,

Idag har jag inte ätit något annat än frukt och nötter. Medger att detta inte är bra, men det bara blev så. Gick upp vid 11-tiden och åt ett äpple, en halv mango och lite nötter till frukost. Lite senare skulle jag fika med en kompis vilket är väldigt svårt när man bara "får" äta stenålderskost. Liksom de flesta andra caféer hade just det här caféet bara mackor och kakor. Fortfarande mätt efter frukosten nöjde jag mig med en smoothie. Försäkrade mig om att den inte innehöll något annat än frukt innan jag köpte den.
 
När jag kom hem vid 16-tiden kändes det för sent att äta lunch så jag åt ett äpple, en apelsin och ännu mer nötter. Ganska mycket av det sistnämnda om sanningen ska fram. Har liksom småätit på dem under hela dagen. Nu är klockan 20 och jag har inte ätit middag än. Om bara några minuter kommer några kompisar över på förfest så det lär inte bli någon middag. Jag är för övrigt fortfarande mätt av nötterna och börjar fundera över hur många kalorier jag har fått i mig i nötform, men jag ska försöka att inte tänka på det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela