stenålderskost

Välkommen till min blogg! Jag äter enligt stenålderskosten för att förbättra min hy, och här tipsar jag om maträtter som är (mer eller mindre) 'tillåtna' enligt dieten. Jag skulle nog inte rekommendera någon att följa mina tips slaviskt, då jag inte är dietist eller expert inom området på något sätt. Men låt dig gärna inspireras! Och lämna gärna en kommentar eller två!

Utvärdering vecka 5 - mål vecka 6

Publicerad 2013-02-14 18:01:12 i Allmänt,

Som vanligt är jag sent på det vad gäller utvärderings-och-mål-inlägg. Det jag skriver nu är alltså en utvärdering av förra veckan samt den här veckans mål. När jag utvärderar förra veckan tar jag ingen hänsyn till lördag-söndag, eftersom jag tillbringade helgen i Göteborg med vänner och gjorde alla undantag man kan tänka sig (förutom godis, det har jag fortfarande inte ätit sedan i oktober). 
 
Mål vecka 5:
  • Fortsätta undvika lightläsk - CHECK
  • Fortsätta undvika saltade nötter - CHECK
  • Den gamla vanliga: äta mer grönsaker och mindre frukt - Nja...
  • Och främst av allt: äta mindre portioner! För att öva på detta ska jag ha som regel att vid varje måltid lämna kvar lite mat på tallriken. Tror att jag behöver träna bort min fixa idé om att man måste äta upp allt - Vid vissa måltider glömde jag helt bort den här "reglen", men när jag väl tänkte på det så lämnade jag lite mat, och det har inte varit några problem!
 
Mål vecka 6:
  • Fortsätta undvika lightläsk
  • Undvika nötter helt och hållet, det har blivit en allt för stor last för mig
  • Äta mer grönsaker och mindre frukt
  • Äta mindre portioner/lämna lite på tallriken
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela