stenålderskost

Välkommen till min blogg! Jag äter enligt stenålderskosten för att förbättra min hy, och här tipsar jag om maträtter som är (mer eller mindre) 'tillåtna' enligt dieten. Jag skulle nog inte rekommendera någon att följa mina tips slaviskt, då jag inte är dietist eller expert inom området på något sätt. Men låt dig gärna inspireras! Och lämna gärna en kommentar eller två!

Utvärdering vecka 3 - mål vecka 4

Publicerad 2013-02-01 08:38:00 i Utvärdering - mål,

Jag skulle ju egentligen skriva utvärdering och mål varje söndag, men jag glömde helt bort det i söndags så här kommer en försenad utvärdering och en retroaktiv uppsättning mål!
 
Målen för vecka 3:
  • Byta ut frukt mot grönsaker i högre grad - Nja...
  • Äta färre nötter - Nja...
Okej, så de där målen gick sådär. Men i övrigt tycker jag att veckan gick bra! Jag har fortfarande inte druckit någon lightläsk och gjorde vad jag kan minnas inga andra snedsteg. Det där med grönsaker istället för frukt alltså... Grönsaker i all ära - jag tycker att det är jättegott att äta det till lunch och middag - men när jag blir lite småhungrig vid 11-tiden så äter jag mycket hellre ett äpple eller en apelsin. Har inte lust att gå runt och knapra på morätter och selleri då. Ska dock försöka hitta någon grönsak som är god att äta som mellanmål.
 
För vecka 4 hade jag främst ett mål:
  • Inte äta några saltade nötter
Nu har det redan gått fyra dagar på den här veckan och hittills har jag klarat målet! Helgen brukar dock vara tuffast men det ska nog gå. Jag kommer med en uppdatering på söndag (ska försöka komma ihåg det den här gången!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela