stenålderskost

Välkommen till min blogg! Jag äter enligt stenålderskosten för att förbättra min hy, och här tipsar jag om maträtter som är (mer eller mindre) 'tillåtna' enligt dieten. Jag skulle nog inte rekommendera någon att följa mina tips slaviskt, då jag inte är dietist eller expert inom området på något sätt. Men låt dig gärna inspireras! Och lämna gärna en kommentar eller två!

Utvädering vecka 4 - mål vecka 5

Publicerad 2013-02-05 12:42:00 i Utvärdering - mål,

Några dagar sent den här gången också, men här kommer utvärdering och mål.
Förra veckan - vecka 4 - kändes som den sämsta hittills. Kanske var det för att det blev en undantagsfika i onsdags och en hel undantagsdag i lördags, kanske var det för att jag åt för stora mängder mat. Det är nämligen så med mig (och säkert många andra också) att så länge jag äter rätt mat så tror jag att det inte spelar någon roll hur mycket mat jag äter. Ta gårdagens lunch till exempel, jag åt en köttgryta som bara innehöll kött, grönsaker och tomatpuré. Kändes jättenyttigt! Men jag åt så mycket att jag var äckligt mätt i flera timmar efteråt. Mindre bra. 
 
Det har dock inte gått helt åt skogen. Nej, större delen av veckan skötte jag mig bra! Målet för vecka 4:
  • Inte äta några saltade nötter: CHECK
Mål vecka 5:
  • Fortsätta undvika lightläsk
  • Fortsätta undvika saltade nötter
  • Den gamla vanliga: äta mer grönsaker och mindre frukt
  • Och främst av allt: äta mindre portioner! För att öva på detta ska jag ha som regel att vid varje måltid lämna kvar lite mat på tallriken. Tror att jag behöver träna bort min fixa idé om att man måste äta upp allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela