stenålderskost

Välkommen till min blogg! Jag äter enligt stenålderskosten för att förbättra min hy, och här tipsar jag om maträtter som är (mer eller mindre) 'tillåtna' enligt dieten. Jag skulle nog inte rekommendera någon att följa mina tips slaviskt, då jag inte är dietist eller expert inom området på något sätt. Men låt dig gärna inspireras! Och lämna gärna en kommentar eller två!

Undantagsdagen

Publicerad 2013-02-02 15:15:15 i

Ikväll ska jag på middag hos en kompis familj. Både min kompis och hennes mamma är riktigt duktiga i köket så jag vet redan nu att det kommer att bli en god och antagligen ganska avancerad måltid. Som jag tidigare har påpekat är jag av åsikten att man inte ska äta för andras skull. Men precis som för alla andra huvudregler finns det undantag, och detta är ett av dem. Blir man bjuden på middag hos någon annan så äter man av det som bjuds. Punkt.


Att jag gör undantag från stenålderskosten ikväll betyder dock inte att jag tillåter mig själv att äta vad jag vill resten av dagen. Eller det var i alla fall inte det som var tanken. Men så uppstod det ytterligare en undantagssituation. Jag och en kompis hade bestämt att vi skulle bruncha i förmiddags. Jag tänkte att det skulle finnas frukt, köttpålägg, bacon, ägg och grönsaker som jag kunde äta, men utbudet av just de sakerna var inte så stort. Det slutade med att jag åt både bröd, smör, ost, en våffla med grädde och sylt och en liten bit efterrättspaj. Jag ska försöka att inte älta det här allt för mycket, utan istället tänka hur mycket jag njöt av alla de där kolhydraterna. Det var värt det helt enkelt, men det betyder inte att jag kommer att ge upp min kost. Nej, detta var en undantagslördag helt enkelt. En god sådan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela